Laatste dag in Nola - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Frans Heijmans - WaarBenJij.nu Laatste dag in Nola - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Frans Heijmans - WaarBenJij.nu

Laatste dag in Nola

Door: Frans Heijmans

Blijf op de hoogte en volg Frans

04 September 2015 | Verenigde Staten, New Orleans

Vanochtend ontbeten in het hotel. Prima verzorgd en wat sneller dan gisteren. Iets na negen de wandelschoenen aan en op pad. We lopen naar de kruising van Canal Street en Charles Avenue, wat het beginpunt is van de St. Charles lijn. We nemen deze tot het eindpunt. Eigenlijk rijdt de tram de hele avenue af, tot voorbij het garden district en langs de Audubon Zoo. In het begin een smalle straat maar al snel een brede laan met aan beide kanten grote, oude eiken en Victoriaanse huizen. De ene prachtig, de andere meer bouwvallig. Maar ook die hebben wel wat.
Als we bij het eindpunt zijn aangekomen na een minuut of veertig, lopen we terug langs deze avenue. Niet lang erna halen we bij een tankstation wat te drinken en als we naar buiten lopen barst net de dagelijkse regenbui los. Het plenst flink dus wachten we maar even onder de overkapping van het tankstation. Dat even wordt een uur, iedere keer als het minder begon te regenen en we dachten dat het wel weer kon, ging de kraan weer wagenwijd open. Maar uiteindelijk kwam de zon er weer door en liepen we verder. Onderweg weer wat gedronken in een Libanees cafeetje en koffie weer wat verderop toen het toch weer begon te hozen. Maar dat zou dan toch de laatste bui van de dag worden. Aangekomen bij het Audubon park het park ingelopen. Dit is een groot stadspark met de dierentuin in het achterste deel bij de rivier. Veel water, eekhoorns, witte ibissen en ganzen komen we tegen en duidelijk te zien is dat ze mensen gewend zijn en dat ze vaak gevoerd worden want ze komen gewoon bij je kijken of je wat voor ze hebt. Aan het eind, waar de zoo begint, is ook het begin van Magazine. Een lange straat met veel kubst galerieën, boetiekjes en restaurantjes. Deze straat is helemaal hip en inderdaad met heel veel leuke winkels. Hij eindigt ook weer bij Canal Street dus lopen we lekker door. Onderweg weer wat te drinken gehaald met dit keer ook een klein hapje. De zon is weer helemaal terug, en vooral op de stukken waar de bomen geen schaduw bieden, is het soms even afzien. Ook vandaag weer dik in de dertig graden, dus al het vocht dat we tot ons nemen verlaat al snel het lichaam weer via de poriën.
Maar uiteindelijk komen de hoge gebouwen van het Business District weer in zicht en komt dus ook het hotel dichterbij. Tegen half vijf ploffen we op bed om snel daarna de nodige opfrisbeurt te nemen.
Vanavond lopen we voor de laatste keer naar het French Quarter om nog ergens te gaan eten en de laatste inkopen te doen. Morgenvroeg loopt de wekker af voor de laatste rit over de Amerikaanse wegen naar Pensacola en dit keer nemen we wel de Interstate.
En met het eind van de reis komt er ook een einde aan deze reeks verslagen. Zondag nog een kort verhaal met wat facts and figures! Ik hoop dat de lezers het net zo leuk vinden te lezen als ik plezier heb in het schrijven en tot de volgende trip!

• 05 September 2015 - 08:21

Paul Bogers:

Bedankt Frans voor de leuke verslagen het was voor mij en Angelique elke dag weer een leuk onderwerp van gesprek. We hebben zeker inspiratie opgedaan voor onze reis volgend jaar Mei ! Onze plannen zelfs iets gewijzigd ! Omdat wij de film Selma hebben gezien en jij een goede beschrijving gaf van de stad Montgomey, hebben wij deze ook in ons schema opgenomen ! Het was mij een waar genoegen !
    Groeten Paul

• 05 September 2015 - 09:44

Tineke:

Jammer dat de reis ten einde loopt. En ja, we hebben met veel plezier je verslagen gelezen.
    Jullie kunnen weer terug kijken op een hele mooie trip en dat levert smakelijke verhalen op.
    Goeie vlucht terug en de regen viel hier gisteren ook met bakken uit de hemel, we missen alleen de 30 graden, dus enig verschil is er wel. Geniet nog even daar en tot gauw.