Bushwalk in Kruger - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Frans Heijmans - WaarBenJij.nu Bushwalk in Kruger - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Frans Heijmans - WaarBenJij.nu

Bushwalk in Kruger

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

07 November 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Een absoluut hoogtepunt van de dagen in het Kruger park was vandaag de vushwalk.. Wel erg vroeg opstaan omdat je om half vijf de gate van het kamp uit rijdt om na een half uurtje met de jeep te stoppen op een plen midden in de bush, ver van alle wegen die door Kruger lopen. Begeleidt door twee (gewapende) rangers hebbeb we ruim twee uur door de bush gewandeld over paden die door de dieren zijn gemaakt, niet door mensen. Een geweldige ervaring. De rangers noemen het een privelige en dat is het zeker, je bent bevoorrecht dat je daar mag lopen.
De wapens zijn nodig, want je beseft pas goed hoe gevaarlijk de dieren kunnen zijn als je een paar uur later vanuit de auto ziet hoe een groep leeuwen een giraffe letterlijkmin stukken scheuren om hen honger weer voor een dag, misschien twee, te kunnen stillen.

Je begrijpt dat we na de wandeling weer in de auto zijn gestapt om vanuit Satara Rest camp naar Hazyview te rijden. Hazyvies ligt iets buiten het Krugerark aan de zuid-west kant. Deze laatste dat was niet de minste! Naast de al genoemde lion kill werd ons geduld beloond en zagen we ook nog twee cheetah's, een zwarte en witte neushoorn en een enorme groep van wel 30 of meer oifanten die de weg overstaken.
Als er een grote stier plotseling de weg naast je op komt stappen, denk je eerst nog - dat wordt een geweldige foto - maar een tel later geef je eerst maareen dot gas om even een flinke aftstand te creeeren in plaats van die foto te maken. Wat een enorm groot dier was deze mannetjes olifant!

Inniddels hebben we Kruger park achter ons gelaten en hebben we genoten van een lekker drankje en hapje in ons guesthouse waar we vannacht verblijven. Even een klein beetje luxe voor we morgen naar Swaziland rijden, waar we de komende twee nachten iets primitiever in een beehive gaan slapen. Een beehive is een klein 'bijenkorf huisje' dat traditioneel is in dit land. Geen idee. Of er electriciteit is in het kamp waar we verblijven, maar dat zien we wel, en het maakt het ook weer spannend.

Dag 5 zit er op, tot de volgende blog, wanneer weet ik nog niet, hangt van de internet mogelijkheden af
Groeten uit Hazyview!

• 07 November 2011 - 21:22

Corynne:

Om er jaloers van te worden.. Klinkt allemaal geweldig. Inderdaad wat een voorrecht omdat van zo dichtbij mee te mogen maken. Deze fantastische indrukken nemen ze jullie niet af. En al veel foto's gemaakt?? Ik blijf jullie volgen.
    Geniet er van!!!