Van Singapore via Luxor naar het oude Rome - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Frans Heijmans - WaarBenJij.nu Van Singapore via Luxor naar het oude Rome - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Frans Heijmans - WaarBenJij.nu

Van Singapore via Luxor naar het oude Rome

Door: Frans Heijmans

Blijf op de hoogte en volg Frans

19 September 2013 | Verenigde Staten, Las Vegas

Onze Vegas dag vandaag. In Nevada is het gokken als enige staat gelegaliseerd en dat heeft er toe geleid dat Vegas kon uitgroeien tot de gokstad van de wereld. Groot gemaakt door de maffia maar toen dat de spuigaten begon uit ge lopen zijn de regels voor het exploiteren van een casino aanmerkelijk aangescherpt en vandaag de dag is de invloed van de georganiseerde misdaad nihil. Ook is Vegas langzamerhand veranderd van een poel can verderf tot een familieuitje.
Aan de strip zijn de grote hotels neergezet en de meesten hebben een bepaald thema zoals Luxor dat als piramide is gebouwd compleet met de beelden van Ramses en de sfinx. Al is die hier gekleurd en heeft ie zijn neus nog. Ceasars Palace vertegenwoordigd het oude Rome compleet met een Trevi fontijn die in perfecte staat verkeerd. Amerikanen op bezoek in Rome moeten denken dat daar alles kapot is want ze zullen het niet herkennen.
We hebben de nodige voetstappen weer achtergelaten. Boven op de Stratosphere tower gegeten op ruim 300 meter boven de stad en je kunt je van de toren af laten vallen aan kabels. Terwijl je eet zie je dus af en toe iemand naar beneden donderen. Gelukkig zijn de ramen geluidsdicht want ze zullen wel hard gillen!
Morgen laten we de luxe en glitter weer achter ons als we de woestijn verder in gaan op weg naar Death Valley.

Tags: Las Vegas