Red rock canyon en op weg naar Death Valley - Reisverslag uit Panamint Springs, Verenigde Staten van Frans Heijmans - WaarBenJij.nu Red rock canyon en op weg naar Death Valley - Reisverslag uit Panamint Springs, Verenigde Staten van Frans Heijmans - WaarBenJij.nu

Red rock canyon en op weg naar Death Valley

Door: Frans Heijmans

Blijf op de hoogte en volg Frans

20 September 2013 | Verenigde Staten, Panamint Springs

Vandaag uitgecheckt en de suto weer af laten leveren bij de valet parking om de koffers in te laden voor de volgende etappe. Eerst even langs de Gold en Silver Pawn shop, bekend van de tv serie op Historie channel. Er stond een lange rij met vooraan een ongeduldige dame met een bronzen cactus en een schaakspel in haar handen die ze wou verpanden of verkopen. Helaas voor haar en ons waren de heren niet aanwezig want ze liep weer met de handel naar de auto. Ook gingen de deuren verder niet open dus zijn wij ook snel weer verder gereden. Vlak buiten Vegas ligt Red Rock Canyon State Park. De naam geeft de kleuren van de rotsen hier al aan en er loopt ern 20 mijl lange weg doorheen. Op diverse plaatsen gestopt voor een kort stukje lopen en de foto's zo tegen de middag reden we verder naar Death Valley waar ee tegen half drie aankwamen. Dit is het grootste Natonal Park in oppervlakte. Nederland past er wel een paar keer in. Het ligt midden in de woestijn omringd door bergen. Er valt slechts een paar cm regen per jaar aangezien alles wordt tegen gehouden door de bergen van de High Siera verderop. Wij hebben hier temperaturen meegemaakt van 51 graden maar vandaag valt het gelukkig mee, het is maar 45 graden er staat een flinke wind zodat het aanvoelt als een sauna met de fohn aan.
De woestijn is hier op zijn mooist met prachtige kleuren overal om je heen.
Ook is dit het laagste punt van het Amerikaans continent, het ligt op 88,5 meter onder de zeespiegel.
Aan het einde van de dag in de avondschemering ingecheckt in ons hotel voor twee dagen. Back to basic na de luxe, dit is een oud motelletje dat nog net in het park ligt. Onze kamer is zo groot als ons bed was in Vegas, dus we zijn weer met onze voeten op aarde!

• 21 September 2013 - 19:32

Yvonne: