Heen en weer - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van Frans Heijmans - WaarBenJij.nu Heen en weer - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van Frans Heijmans - WaarBenJij.nu

Heen en weer

Door: Frans Heijmans

Blijf op de hoogte en volg Frans

22 September 2013 | Verenigde Staten, Oakhurst

Vandaag Death Valley achter ons gelaten op weg naar Oakhurst dat vlak bij Yosemite NP ligt. Vanaf Death Valley kan je er op twee manieren komen, onderlangs via Bakersfield en Fresno, of bovenlangs via de Tioga Pass. De laatste is de mooiste en vanaf ons startpunt ook de kortste. Ik had afgelopen week de websit van Yosemite een paar keer bezocht om te zien of deze route open was want hij was in verband met de branden vorige week nog gesloten. Maar afgelopen week was de weg weer helemaal open en wij dus op weg via deze route. Na 150 km kwamen we in Bishop na eerst Lone Pine en Big pine te zijn gepasseerd, beide oude western stadjes. In Bishop stond een groot scherm waarop te lezen was dat de State Route 120 en 108 waren afgesloten vanwege sneeuwval! En de 120 is de weg over de Tioga Pass! Dat betekende helaas omkeren om vanaf daar 550 km te rijden om de High Siera bergen heen naar Bakersfields en uiteindelijk Oakhurst. Tegen half zes waren we dan toch op de plaats van bestemming aangekomen bij onze B&B Vultures View. Hoog gelegen iets buiten het stadje zelf en na wat zoeken kwamen we onze gastvrouw Judy tegen. De kamers verdeeld en na wat nuttige tips van Judy naar Oakhurst gereden om bij een Italiaan aan de pasta te gaan. Aangezien we morgen vroeg op pad willen gaan, is de wekker gezet en gaat het licht zo uit!
Owja, de pas bleek om 1 uur weer te zijn geopend, dus we hadden er wel overheen gekund, maar ja, dat wisten we vanochtend nog niet....