Cascade Lakes en Sister - Reisverslag uit Sunriver, Verenigde Staten van Frans Heijmans - WaarBenJij.nu Cascade Lakes en Sister - Reisverslag uit Sunriver, Verenigde Staten van Frans Heijmans - WaarBenJij.nu

Cascade Lakes en Sister

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

09 September 2014 | Verenigde Staten, Sunriver

Vandaag zochten we het wat meer in de buurt. Bij Bend liggen een aantal bergmeren in de Cascades bergketen. Plus een aantal flinke bergen, waaronder Mt. Bachelor en de Three Sisters. Allemaal hoog genoeg om altijd besneeuwde toppen te laten zien. Om dit alles met elkaar te verbinden loopt er de Scenic Cascades Lakes Byway langs. En deze hebben we vandaag van zuid naar noord gereden. Er hing in het zuidelijk deel een flinke nevel. Dit werd veroorzaakt door wildfires elders in de US. Naast de nevelige blik was het ook goed te ruiken. De weg is ontzettend rustig. Pas op het eind bij Elk Lake en Bend wordt het wat drukker. De vakantieperiode is duidelijk over hier, al zijn de campings hier (en dat zijn er vele langs deze weg) nog redelijk gevuld. De meren zijn mooi, maar bij sommige is het door de harde wind en de lage temperstuur door de hoogte hier, snel bekeken.
De meren worden druk bezocht. Bij Elk Lake is een gezellig restsurant en een kleine jachthaven waar je kano's, paddlerboards en motorbootjes kan huren.
Na de scenic highway gaan we via Bend naar Sisters. Dit is een klein plaatsje ten westen van Bend. Het heeft een oude kern met western-stijl gebouwen die nog niet zo lang geleden zijn gerenoveerd. Er zitten vele winkeltjes in, waaronder een paar antiekwinkels en een paar met western spulletjes. Ook de gebruikelijke kerstafdelingen ontbreken niet. Al met al na een koffie hier een tijdje rondgestruind.
Het is tegen half vier en we besluiten om naar Bend te rijden om daar nog wat rond te kijken en te eten,, in plaats van eerst naar 'huis' te gaan en dan weer terug te rijden.
Vorige keer hadden we het Old Mill District al wat bekeken en vandaag dit nog wat uitgebreider gedaan. Daarna naat Downtown Bend gelopen, wat een gezellige wijk is met straten vol met winkels en allerlei restaurantjes. Ik haal de auto op bij het Old Mill District en parkeer hem wat dichter in de buurt, wat door mijn medereizigers met dank wordt ontvangen. Scheelde ze weer een paar kilometer. Een lekkere steak gegeten bij 900 Wall, gelegen aan, je raadt het al, 900 Wall Street.
De volle maan die ook nog een supermaan is vandaag, staat lasg aan de hemel. Helaas achter de bomen verscholen zodat ik er bij onze pleisterplaats geen foto van kan maken.
Ne nog even geplaagd te zijn door een verstopt toilet, wordt dit onmiddelijk opgelost door Doug, de Innkeeper.
Morgen onze laatste dag in Oregon, overmorgen gaan we verder naar het zuiden, maar morgen eerst nog even aan de kust kijken. Thor's Well staat op het programma!

Tags: Sister