Op naar Californië! - Reisverslag uit Arcata, Verenigde Staten van Frans Heijmans - WaarBenJij.nu Op naar Californië! - Reisverslag uit Arcata, Verenigde Staten van Frans Heijmans - WaarBenJij.nu

Op naar Californië!

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

11 September 2014 | Verenigde Staten, Arcata

Vandaag afscheid nemen van onze gweldige innkeepers Gloria en Doug en hun mooie Diamond stone Lodge in Sunriver. Doug heeft ons iedere dag weer verrast met zijn ontbijtcreaties en Gloria met haar vele en mooie verhalen. Een heerlijk stel! En waar maak jet nog mee dat ze je utnodigen voor een bbq! Maar aan alles komt een eind en dus ook aan ons verblijf hier. De rit gaat via Mammath Lake naar Cescent City in noord Californië en vandaar verder (weer over de US101) langs de verschillende Redwood State en het National Park naar Arcata waar weer een B&B op ons wacht.
De rit heeft een aantal verrassingen. Zo zoeken we een plaats voor een sanitaire stop en dat leidt ons naar een groot Logging Museum verborgen in de bossen langs de route. Erg leuk opgezet met oude blokhutten die meestal bvan de originele plaats ergens in Orgeon hierheen zijn verhuisd. Ook oude werktuigen en enorme machines, de oudste nog onder stoom, die werden gebruikt in de bosbouw en de wegenaanleg, want de gekapte bomen moesten natuurlijk ook nog worden vervoerd. Zo saat er één van de allereerste Mack's en vele andere auto's en machibes. Erg leuk om rond te wandelen. Ik denk dat er in de zomermaanden ook demonstraties worden gegeven, want soms lag er nog redelijk vers zaagsel bij machines.
Weer verder, bij een volgende stop zagen we weer een klein tentje van Dutch Bros. Coffee. We hadden ze al vaker gezien, kleine drive-in koffietentjes. We gingen toch eens kijken of ze goede koffie schonken of dat het de nog vaak gebruikelijke enorme mokkken met slappe koffie was. Twee enthousiaste jongens werkten hard om de veke klanten snel te hekpen. Op de vraag of ze ook cappucino hadden werd bevestigend beantwoord en er werd nog iets aan tiegevoegd wat niet helemaal duidelijk was. We bestelden er vier, en in plaats van koffie te zetten in de grote espressomachine, zagen we één of andere dikke bruine straal in de bekers gaan, dus we hadden niet veel hoop dat het goed kwam. Natuurlijk werd ons ook gevraagd waar we vandaan kwamen, maar de grootste verrassing was dat de vier bekers met een big smile 'on the house' waren. Vervolgens bleek het koud te zijn en gewoon een heerlijke frappucini te zijn. Bij de inmiddels 32! graden ging die er dus wel in. Ontzettend leuk, en ik denk niet dat dit een buitenlandse tourist in ons eigen land zou overkomen...
In Californië aangekomen was de eerste halte Crescent City, aan de kust. Weer een keine baai met aalscholvers en meeuwen op een plankier in de baai en ook hier weer de gebruikelijke, lawaaischoppers, de zeeleeuwen -:)
De rit ging verder langs imposante Redwoods die we morgen nog wel nader gaan bekijken.
Nog een paar keer langs de kust gestopt bij mooie uitkijkpunten en op een klein stukje strand. Verderop nog een kudde Elk gezien en voor we het wisten reden we Arcata in, een klein plaatsje boven Eureka. Onze B&B is een geweldig oud Victoriaans huis dat helemaal vol staat met antiek en curiosa.
Vanavond weer heerlijk gegeten in Arcata. Morgen wel even eerst een stevige enveloppe kopen want we kwamen er hier achter dat we allebei nog de sleutels van ons vorige stekkie hadden! Al gemaild naar agloria, en net toen ik mijn mail verstuurde kwam er ook één van haar binnen. Twee zielen, één gedachte dus!