Fuji is Foetsjie - Reisverslag uit Tokio, Japan van Frans Heijmans - WaarBenJij.nu Fuji is Foetsjie - Reisverslag uit Tokio, Japan van Frans Heijmans - WaarBenJij.nu

Fuji is Foetsjie

Door: Frans heijmans

Blijf op de hoogte en volg Frans

20 Mei 2015 | Japan, Tokio

Dag drie in Tokyo bracht ons naar Mt. Fuji, een ritje met twee treinen. De eerste hadden we de dag ervoor al geregeld bij Japan Rail, tijden en stoelen gereserveerd, maar de tweede moesten we lokaal regelen. Nu spreken ze in Tokyo nog wel iets van wat op Engels lijkt, maar daarbuiten wordt het iets minder. We waren snel de eerste trein uit en ik was een van de eersten bij de kaartjesautomaat voor het tweede traject. Keurig twee kaartjes naar station Mt. Fuji er uit gehaald en door naar het volgende perron. Nu is het hier zo geregeld dat wanneer je van de ene maatschappij naar de andere gaat je eerst door poortjes moet om je kaartje te laten zien en dan sta je of buiten, of bij de andere maatschappij op het perron. Ik dus vrolijk mijn twee nieuw kaartjes laten zien maar dat was niet goed. Een stortvloed aan klanken over me heenEn toen ik hem niet begrijpend aankeek herhaalde hij ze vrolijk. Opeens bedacht ik de andere kaartjes en toen we onze railpassen lieten zien was hij weef vrolijk en knipte hij het eerste kaartje. Maar toen stopte hij en werd naar zijn collega en liet een kaartje zien dat weer 300 Yen extra moesten betalen. Het bleek dat de eerstvolgende trein en expres trein was waarvoor je iets moest bijbetalen. Uiteindelijk zijn we dus op het perron en in de trein beland op naar Fuji. Helaas werd het in de bergen steeds bewolkter en aangenomen in het plaatsje zagen we alleen wat wolken maar Fuji was helemaal foetsjie. Dus het plaatsje maar verkend wat overigens niet veel om het lijf had. Wel wat mooie bloemen in tuinen en overal borden en putdeksels met Fuji er op. Na de lunch nog wat rond gelopen en de trein terug gepakt. In het plaatsje waar we moesten overstappen ook nog wat gewandeld en koffie gedronken om de trein terug naar Tokyo te nemen. We kwamen daar om zes uur aan en dan is het inderdaad wel heel erg druk in zo'n station!
Maar de metro richting Ginza genomen om daar nog eens even naar de dure winkels te kijken. Ginza is de Champs Elyssee van Tokyo met alleen naast de topmerken winkels. Vanaf Ginza naast Tokyo station gelopen om daar in de Kitchen Street te gaan eten. Dit keer een soort doe het zelf fondue. We kregen ieder een gasbrander voor ons waar even later een pan met bouillon gevuld met paksoi, lente uitjes en fijngesneden plakken vlees er boven op. Daarnaast een bakje soep, twee voorgerechten van kleine salades, een rauw ei in een bakje en een kom rijst. Toch maar even vragen hoe nu verder want bij het plaatsen van de bouillon was het vuur aangestoken en liepen ze weg. Het bleek dat wanneer het ging borrelen dat je wat moest husselen en als het vlees bruin werd was het gaar. Daarna klutste je het ei om het vlees en andere zaken uit de pan doorheen te halen als een soort saus. Erg lekker een leuk om te doen. Daarna de metro naar het hotel via ons koffietentje bij het hotel. Morgen wellicht de hoogte in!

• 20 Mei 2015 - 19:59

Tineke:

Jammer dat de berg foetsie was, maar de metro en trein is een waar avontuur geweest. Het eten is inderdaad erg leuk om te doen. In Chengdu (China) is dit ook erg populair. En je moet er wat voor doen, toch een beetje zelf koken dus vandaag!

Tags: Mt. Fuji, Ginza