Sacramento, Napa en de finish in San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Frans Heijmans - WaarBenJij.nu Sacramento, Napa en de finish in San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Frans Heijmans - WaarBenJij.nu

Sacramento, Napa en de finish in San Francisco

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

17 September 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Woensdagochtend het ontbijt een uurtje eerder geregeld in onze B&B in Nevada City en even voor achten alvast de spullen in de auto gezet. Ook nu weer werden we verwend met vers fruit en een eier souflé uit de oven. Met nog wat toast meer dan voldoende. Na onze gastvrouw en gastheer gedag gezegd te hebben op weg naar Sacramento. Het oude centrum in deze stad is begin deze eeuw gerenoveerd nadat het een verloederd stadsdeel was geworden. We waren hier al eens in 2001 en het was toen een leuke wijk met shops, restaurantjes en natuurlijk het spoorwegmuseum en de grote brug over de rivier. In 2010 waren we hier weer en toen viel ons op dat er veel winkels gesloten waren door de recessie.
Gelukkig was het nu weer veel beter. Bijna alle units zaten weer shops en restsurantjes in, en indanks een doordeweekse dag in september was het er in de loop van de ochtend gezellig druk aan het worden.
Na een uur of twee te hebben rondgelopen, natuurkijk ook koffie te hebben gedronken op weg naar de volgende halte, wijnstad Napa. Een leuk stadje met een leuke prommenade langs de rivier. De weg erheen ging slingerend over de bergen alvorens in de vallei te komen. Op weg naar de laatste halte deze dag, en deze reis, reden we langs enorme geuvels met druiven en een paar enorme wijnestates, die in de Loire vallei niet zouden misstaan.
San Francisco reden we in vanaf de noordkant bij Sausolito. Vlak voordat de US101 de Golden Gate op gaat is een zijweg naar boven. Vanaf een pasr uitkijkpunten heb je bij mooi weer (en sat hadden we) een geweldig uitzicht op de baai, de Golden Gate Bridge, Alcatraz en op de skyline van San Francisco. Werkelijk de mooiste route de stad in.
Na de nodige foto's op weg de stad in naar ons hotel in Grove Street. Daar in de buurt later bij een gezellige Italiaan lekker gegeten. Twee dagen wachten ons in deze geweldige stad voor we zaterdag hier op het vliegtuig naar Londen stappen.