Country en de Pickers vandaag - Reisverslag uit Chattanooga, Verenigde Staten van Frans Heijmans - WaarBenJij.nu Country en de Pickers vandaag - Reisverslag uit Chattanooga, Verenigde Staten van Frans Heijmans - WaarBenJij.nu

Country en de Pickers vandaag

Door: Frans Heijmans

Blijf op de hoogte en volg Frans

22 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Chattanooga

Vandaag een ommetje gemaakt naar de Country Capital of the world, Nashville. Ons doel daar was de winkel van de American Pickers. Iedereen die op History wel eens naar deze serie kijkt weet wat ik bedoel. Voor diegenen die het niet kennen, de Pickers zijn Mike Wolfe en Frank Fritz en ze rijden met hun Van door de US op zoek naar verzamelaars van allerlei zaken eigenlijk om te kijken of ze daar iets uit kunnen 'picken' (kopen) met als doel het in hun antiekwinkels weer te verkopen. Op de bonnefooi gaan ze langs vooral de binnenwegen en lopen ze soms tegen niet alleen eigenaardige spullen aan, maar vooral ook eigenaardige, of eigenlijk meer excentrieke verzamelaars aan.
De winkel is gevestigd in een industrieel deel van Nashville in één van de gebouwen van de voormalige Marathon autofabriek. Het complex is verbouwd en er zijn allerlei leuke winkels in gevestigd. Het gebouw is intact gelaten en heeft dus zo'n mooie industriële uitstraling.
Als we aankomen staat er een rij van wel honderd meter voor het complex. Als we vragen waar de rij voor is horen we alleen dat ze op uitnodiging er staan en dat het uitverkocht is. Gelukkig staan ze niet te wachten om bij ons doel naar binnen te komen, maar er wordt klaarblijkelijk verderop een nieuwe winkel geopend en daar staan al deze mensen voor in de rij. Gezien het grote aantal mensen moet het wel een heel bijzondere winkel zijn die wordt geopend, of er wordt heel veel weggegeven, of de eigenaren hebben wel heel veel familie.
Maar als we wat verder kijken vinden we de ingang van de shop waar wij voor komen en als we naar binnen stappen zien we een volle antiekwinkel met allerlei spullen. We herkennen flink wat soorten items die je vaak in de show ook voorbij ziet komen, zoals oude reclame borden, fietsen en motoren, en een aantal voorwerpen die je niet snel herkent. In de hoek van de zaak speelt een twee-persoons bandje wat rustige muziek en het is leuk om rond te struinen hier. Zonder een klein souvenir komen we natuurlijk niet weg en we kopen een kalender met mooie foto's van 2016.
Daarna struinen we nog geruime tijd door het complex en de andere winkels. Er zit ook een koffieshop, dus dat ontbreekt ons vandaag ook niet.
Daarna naar de binnenstad. De auto op een parkeerterrein gezet en Broadway aflopen tot de Cumberland River en terug. Uit alle hoeken en gaten klinken de verschillende soorten countrymuziek en je kan behalve bars en restaurants met live muziek, verder struikelen over winkels met cowboy kleding en laarzen. Gezellige straat om te verkennen.
Later in de middag nog naar de Opry Mall gereden, een grote mall met vooral outlets en factory stores. En één van de grootste outdoor winkels die ik ooit heb gezien.
De dag was om voor we het wisten en het werd tijd om weer koers richting Chattanooga te zetten. Ons diner vandaag bij een Cracker Barrel. Tenslotte was het een Country dagje vandaag.

• 25 Augustus 2015 - 18:03

Corynne:

Hoi hoi

Bijna of toch wel een beetje jaloers. American pickers....ik sla geen uitzending over. Wat ontzettend leuk dat jullie daar waren. En jij stijl van schrijven maakt dat ik het gevoel heb dat ik daar ook was. Tja en Nashville das countrymuziek. Groetjes Corynne