Oversteek naar Vancouver Island - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Frans Heijmans - WaarBenJij.nu Oversteek naar Vancouver Island - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Frans Heijmans - WaarBenJij.nu

Oversteek naar Vancouver Island

Blijf op de hoogte en volg Frans

17 September 2012 | Canada, Campbell River

Vanochtend waren we al vroeg uit de veren om op tijd in Horseshoe Bay te zijn voor de ferry naar Nanaimo op Vancouver Island. Om 7 uur stonden we bij een bakkertje wat croisants en muffins te halen om in het hotel met een kop thee als ontbijt te nuttigen. Nog voor achten reden we weg uit Whistler over hwy 99, de Sea to the Sky highway naar Horseshoe Bay. Hoewel, we kwamen uit Whistler dus voor ons was het de Sky to the Sea.
Ruim op tijd kwamen we aan en we hadden nog ruim een half uur voor we de auto de ferry op konden rijden dus bij de lokale koffietent maar even een bakkie gehaald. Op t oog niets waard die tent, maar hij maakte een goede capucino, dus dat viel niet tegen.
De boot vertrok vijf minuten te laat, maar keurig om half één kwamen we na een hele rustige en zonnige overtocht aan op Vancouver Island. Daar moesten we nog zo'n 150 km rijden naar Campbell River waar we de komende drie nachten in een leuke B&B zitten. De rit er naar toe reden we via de oude hoofdweg, dus deze had bijna geen doorgaand verkeer en geen vrachtverkeer en voerde door allerlei leuke plaatsjes aan de oostkust van het eilamd. Onderweg zijn we dan ook een paar keer gestopt om een korte strandwandelng te maken. Op een strand lagen ontzettend veel lege en kapotte oesterschelpen. De oesters worden hier veel gevangen en staan dan ook vaak op de menukaarten. Zowieso veel seafood natuurlijk op zo'n eiland.
Campbell River noemt zichzelf de Salmon Capitol of thr world, dus het laat raden wat hier de menukaarten vult. Hij smaakt trouwens uitstekend kan ik uit ervaring spreken.
Na de aankomst en rondleiding door het mooie huis, pal aan de zee, en dus met een mooi uitzicht uit onze kamers, zijn we een stuk gaan lopen in Campbell River, langs de jachthaven en vissershaven en verder langs de kust. Het is een rustig stadje, helemaal op zondag.

Morgen gaan we met een boot op jacht naar orca's en grizzly beren, we hopen er veel te zien! De orca's en ook bultrugwalvissen kunnen we trouwens met een beetje geluk vanuit onze kamer langs zien zwemmen, zo dichtbij de kust komen ze hier. Ook zeeleeuwen, visarenden en dolfijnen komen hier veel voor.